Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Οι μέσα και οι έξω. Εκκλησιές Υπάρχουν!

Ο χρήστης Ελληνορωμηοί κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

***
Τι να πω;
Οι μέσα αλωνίζουν, οι έξω προσπαθούν να αποδείξουν, ανατρέχοντας σε Πατερικά Κείμενα, Καλώς, μα ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος κι ο κόσμος ακόμα, κοιμάται με τα τσαρούχια! (στα μέρη μου, τουλάχιστον!)
"Ότι πει ο παπάς, ότι πει ο Δεσπότης!"
"Κι αν σου πει να πας να πνιγείς; Κι αν σου πει να πιστεύεις αλλού;"
"...Δε θα το πει! Αλίμονο, αν το πει!"

Αλίμονο σε σένα και σε μένα, γιαγιούλα μου!...
"Το είπανε, αλλά δεν το πήρες χαμπάρι, τόση εμπιστοσύνη που τους έχεις!"
Δεν το είπα.
Τί να πω;
Έτσι κι αλλιώς, η ψυχή αυτών των γιαγιάδων, έχει σωθεί! Είναι αγράμματες.
...Αν ξυπνούσαν αυτές οι γιαγιές, έφτανε!

***
Είχα έναν φίλο, δεν ζει πια. Τον θυμάμαι συχνότατα. Συζητούσαμε μαζί, τα της Πίστης μας.
"Τί θα κάνουμε, ρε Γιάννη, με τους παπάδες μας;"
"Άστους να τα βρουν μόνοι τους. Εσύ μείνε εκεί που είσαι!" μου έλεγε.

Εκεί έμεινα, Φίλε! Εκεί!
Και δεν είχα κάνει και μακρύ ταξίδι! (Τελείως αδιάβαστη... γενικώς!)
Όπως τα βρήκα απ' τη μάννα μου. Προσευχή και σεβασμό, πρώτα στον Θεό και μετά στον άνθρωπο, κ.λ.π.
"...Κι ας μη φαίνεται! Εκείνος σε Βλέπει, είτε κάνεις Καλό, είτε κακό, να ξέρεις!"
και αλλιώς:
"Ικείνους σι γλεπ'!"

***

Στους μέσα θα έλεγα:
Με τόση Τέχνη που φέρατε στην εκκλησία, πρωτεύσατε στο Θέατρο!
Είχατε ταλέντο, δεν το συζητάμε!

Στους έξω θα έλεγα:
Στον απλό κόσμο θα έλεγα και απλά λόγια. Ένα κι ένα, κάνουν δυο. Αλλάζουν αυτά που πίστευες μέχρι τώρα. Το δέχεσαι; Αν όχι, ζήτα τον λόγο, απαίτησε να πάρει θέση ο παπάς σου, προσευχήσου σπίτι σου, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο!

Ε, μα, το κουράσαμε, κι είμαστε ακόμα στην αρχή!
Στην αρχή του ξυπνήματος, δηλαδή... 

3 σχόλια:

  1. Δεν είμαι Αγία, εθελόντρια της Πίστης μου ήμουνα και είχα και ειδικές σελίδες ή και ετικέτες σε κάθε μπλογκ, μα είμαι μία, μεγάλος ο πόλεμος, εύκολο θύμα, δε ξέρω αν θα συνεχίσω το νετ, με κούρασαν τα "είπαν", "έκαναν", κ.λ.π. όντως η πολύ καρέκλα γίνεται κάποτε κουραστική!
    Γνωρίζοντας φυσικά και πόσο κούρασα!
    ΑΓΡΑΝΑΠΑΥΣΗ, λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υγ. Βέβαια θα χαρούν οι εχθροί μου, που δεν είναι μόνο δικοί μου...
    αλλά χαλάλι τους!
    Δικαιούνται κι αυτοί μια χαρά, όσο κρατήσει!
    Φιλαράκια λιγοστά, δε σώζεται ο κόσμος έτσι!
    Λάθος κάναμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή